Logo

3. LEHŐCZ JÁNOS EMLÉKTÚRA A NASZÁLYBAN

Reménység    2022 ápr 11 hétfő
 Nincs    Természetjárók

Kinézve reggel az ablakon igencsak elbizonytalanodtam, hisz nemhogy a Naszály, de még a szomszédos evangélikus templom tornya sem látszott a ködös, esős időben. Dehát, ha menni kell, akkor menni kell: mégiscsak 50-en jelezték előzetesen, hogy 2022. április 3.-án velünk tartanak a Naszály gerincére a 3. Lehőcz János emléktúrán.

Katalinpusztán aztán már havazásra váltott az eső, így egy fokkal jobb kedvvel ballagtam a Kirándulóközpont felé, ahol a rossz idő ellenére 21 ember várta, hogy útra kelhessen a magasabb régiók felé. Marcelháza, Bős, Érsekújvár, Nyékvárkony, Csicsó, Ekecs, Nagytarcsa, Gödöllő, Kosd, Dabas, Budapest, Pécel – csak pár település azok közül, ahonnan hajnaltájt útnak indultak az emberek a Lehőcz-túrára. A túrára, amelynek az volt az elsődleges célja, hogy megemlékezzen az idén 100 éves Váci Reménység egyesület „második alapítójáról” és kimozdítsa elsősorban a váciakat a „házi hegyre”. Vácról aztán rajtam kívül nem érkezett senki, de persze ez nem szegte kedvem, hisz sok régi és új baráttal vághattunk neki a kilátó felé vezető kék jelzésnek. Ahogy felfelé haladtunk, egyre nagyobb lett a hó, és ahogy ilyenkor lenni szokott, a Gondviselés a napsütésről is gondoskodott. A Függőhídnál már pazar látványt nyújtott a lombfakadás és a 10 cm hó érdekes kontrasztja. A Bik-kúttól kezdődtek az igazi megpróbáltatások, de végül gond nélkül felért mindenki a gerincre, hogy sorra fűzzük fel a legfontosabb látnivalókat a Látó-hegytől, a Naszály-csúcson át a Násznép-barlangig. Tartva a havas-saras visszaúttól, itt kicsit módosítottunk a terven, és Kosd felé ereszkedtünk le a hegyről, majd a Gyadai-réten át tértünk vissza Katalinpusztára.

Aki most nem tudott eljönni, az április 23-án pótolhatja a mulasztást, amikor is 15 és 25 kilométeres túrákat szervezünk Kismarosról illetve Katalinpusztáról a Naszályon át Vácra. A túra részletei: https://hazajaroegylet.hu/esemeny/remenyseg-100-tura/